Har inte alla spindlar gått i ide?

Vaknar 05.30 av att Svea flyger ur sängen.
"Ge fan i granen" gastar jag i ett halvaket tillstånd, för jag misstänker att det är dit hon e påväg.
Kattvalpen far fram som en galning över hela vardagsrummet å när ja lyckas öppna ögonen helt ser jag att hon jagar nåt.
"Åh herregud kattjävel, kan du aldrig låta mej sova?" muttrar jag å undrar va det är för slags synder jag har begått för att förtjäna henne.
När ja tittar extra noga ser jag att det är en spindel hon jagar.
Å den e inte liten heller.
Ni vet en sån där stor me små ben.
Helt plötsligt e jag klarvaken och springer runt i lägenheten i vild panik.
Spindlar e inte mitt favoritdjur direkt.
Samtidigt som jag försöker hålla Svea borta från det lilla krypet letar jag desperat efter något att mosa det me.
Ja hittar en vattenflaska å mosar för glatta livet.
Spindeln e död å ja funderar på va den kom ifrån.
Ska inte spindlar ligga å sova den här tiden på året?`

Somnade i alla fall om, helt utmattad.

Gårdagens godisfrossande resulterade i magknip och illamående imorse.
Att jag aldrig lär mej.
Nu ska ja försöka återställa kaoset i min lägenhet å sen gå å jobba.


Kommentarer
Postat av: Mika

fyyyy för alla spindlar!!!

puss

2008-12-30 @ 19:04:43
URL: http://mika83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0