Jobb

Uppe tidigt idag.
Jobbar 7-14

Igår höll jag på att säga upp mej med omedelbar verkan.
Mitt tålamod sattes på hårda prov.

Det finns dom som anser att mitt jobb är enkelt.
Att vem som helst skulle kunna klara av det.
Pffftt säger jag då.

Mitt jobb är otroligt tålamodsprövande, många ggr vädigt tungt både fysikst och psykist.
Och visst orkar jag inte alltid vara social efter jobbet, eller på mina lediga dagar.
Men ack vad jag gillar det ;)

Trots att jag ibland är så trött i huvud och kropp tycker jag fortfarande efter 3½ år att det är kul att gå till jobbet.
Visst gnäller jag över att jobba varannan helg, tidiga morna efter sena kvällar osv osv.
Men i slutändan är jag ganska nöjd faktiskt =)

Mina arbetskamrater är fantastiska och de boende är trots allt mina skyddslingar som jag gör mitt allra bästa för att de ska ha det så bra som möjligt.

Jag har en liten extra familj där på jobbet =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0