Körkort

Idag är det 5 år sedan som jag tog körkort.
Så alla som vill får gärna övningsköra med mej nu ;)

Jag minns dagen för uppkörningen så himla väl.
Hade tagit ledigt från jobbet, och jag minns att jag satt på bussen in till södertälje och va helt övertygad om att jag inte skulle greja det. Jag satt med min lilla kalender och kollade nya datum för ny uppkörning.

Men jag grejade det.
Efter ett antal motorstopp och felkörningar säger karln bredvid mej att jag skulle åka hem och öva.
Själv!
"Ta den här lappen nu innan jag ångrar mej" sa han och skrattade.

Vilken lycka.

Jag och  min dåvarande sambo hade veckan innan varit och köpt bil, och jag körde hela dagen.
8 timmar satt jag bakom ratten och jag åkte till och med och hämtade sambon i stockholm.

Det va nog en av mina större framgångar, att jag lyckades ta körkort alldeles själv, med lite hjälp av sambons pappa som övningskörde med mej ett par ggr.

Men jag betalade mitt körkort  sjäv, jag hade tre jobb för att kunna betala alla utgifter.
Och det tog mej tre månader att ta det när jag väl hade gett mej fan på det =)

Ja, jag skryter lite, men det är för att den dagen va jag så förbaskat stolt över mej själv (och är det fortfarande)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0