Ljus i mitt hus och mystiskt polisbesök

Igår när jag och Jonas va i centrum slocknade hela nykvarn.
Strömavbrott.

Jag åkte hem och tände en massa ljus för att kunna se när nåt överhuvudtaget.
När jag i godan ro sitter och (fösöker) läsa hör jag sirener som närmar sej.
Sen blinkar det utav bara helsike utanför mitt fönster.
Nyfiken som jag är studsar jag ut i köket och kollar va som händer.

En brandbil dyker upp i mitt synfält vid nya avdelningen på jobbet.
Två poliser och en brandman går förbi jobbet flera ggr, och går in vid nya ingången.
Jag ringer jobbet och frågar om de vet vad som har hänt.
Men nej.
Efter en stund åker brandbilen sin väg och poliserna går mot parkeringen.

Jag är ju nu så galet nyfiken på vad det va som hände.
Varför hade de blåljus och sirener på?

Ialla fall, elen kom tillbaka, en stund.
Sen va det dags igen.
Helt kolsvart.

Datorn dog och imorse hade jag liiite problem med att få igång den.
Men eftersom jag har bott ihop med en karl som kan det här med datorer så fixade jag att "laga" datorn alldeles själv.
=)

Idag ska jag åka till Ica maxi.
Med BUSS
Min bil startar ju inte och Jonas tyckte det va för kallt igår för att hjälpa  mej att starta våfflan.
Då får det bli ett äventyr med buss i eftermiddag.
Hujedamej va läskigt!
Men va gör man när det är julafton imorgon och jag fick län idag?

Nu är det dagas att betala räkningar och sen gå å jobba!

PoK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0