Pappa på facebook

Pappan ringde idag och bad mej om hjälp med ett mejl han hadr fått från Tyskland.
Det visade sej vara en facebook inbjudan från hans vän där.

"Det e klart du ska gå me" sa jag.

 

Efter mycket om och men (han verkar tro att det är mitt fel att han inte förstår hur man ska göra), så kommer han in på min profil.

P: Va e det här? Har ett förhållande med Jonas Åkerlund.
J: Det är min gubbe det
P: Jaha, har du hittat en ny *censurerat*
J: (lite smått road) Nej då pappa, det är en skötsam kille med lägenhet och jobb. Han har till och me körkort och bil.
P: Hmmpft, nåväl

Det verkar som att min pappa inte litar på mitt omdöme när det gäller män

Efter ytterligare tryckande på diverse ikoner och en hel del svordomar från pappan (som fortfarande verkar tycka att det är mitt fel att han inte förstår, trots enkla och målande direktiv från min sida) bestämmer sej pappan för att ge upp facebook för idag, till dotterns stora lycka.
Jag hade förmodligen fortfarande suttit med en ilsk far i luren om han inte hade insett sina begränsningar.

Nu ska jag dricka mitt te (nej, det är inget gott smaskigt fruktte inte, utan "mag" te), röka en cigg och sen lägga mej och kolla på en film.

PoK

 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag fick kalendern av min mamma i födelsedagspresent. I varje lucka finns en liten smink produkt :) Superkul!



Föräldrar är alltid en utmaning när det kommer till internet tycker jag :p

2010-12-09 @ 22:21:51
URL: http://fairydust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0