PMS

Jag hatar att inte kunna styra över mitt beteende.
PMS besvären får mej att säga dumma saker, bete mej som en fjortis och min hjärna att tänka onda, fula tankar.

Jag blir arg för ingenting, är elak och allmänt missnöjd med livet.
Jag är gnällig och sur och bara allmänt larvig.
Jag vet ju det, ändå kan jag inget göra.
Jag försöker, men det går verkligen inte alla gånger.

Idag är jag sur för att bilen inte startar, för att det är alldeles för kallt, för att det blev fel med lönen, för att jag måste jobba julafton (självvalt, jag vet), för att jag är avundsjuk på alla som har det jag vill ha.
Idag är en dag då jag borde ha låst in mej från allra första början och inte pratat med nån.

Detta beteende är som tur är övergående och imorgon kommer jag förmodligen vara gladare.
Jag tar en fejksömntablett och bäddar ner mej och hoppas på att jag får sova en hel natt.

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0