Startkablar

Jag gick till macken för att köpa startkablar.
299 kr.
Skulle inte tro det när jag veta tt de kostar betydligt mindre på jula.

Gick till ica istället och handlade lunch.
Och ett pepparkashus som jag tänkte att ja och Jonas skulle bygga ikväll.
Han har bestämt sagt nej till detta projekt innan, men nu har han inget val.

Jag passade på att gå till apoteket också.
Hade tänkt köpa Valerina Forte i ett försök att kanske få sova på nätterna.
Men det visade sej att Heidi hade såna hemma så jag fick ta de av henne för att prova.
Funkar det köper jag egna.

Däremot hittade jag, med hjälp från mycket trevlig personal, tabletter som ska lindra smärtan vid ägglossning.
Det är snart dags för den tiden i månaden och jag bruakr ha så ont att jag varken kan sitta, ligga eller stå.
Nu har jag alltså förberett mej och hoppas på att slippa ha ont denna gång =)

Jag och Heidi tog en liten promenad tils jag höll på att frysa ihjäl.
Nu är jag hemma igen och ska fixa lite käk och kolla på film.
Ibland är det fantastiskt trevligt att vara ledig =)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ibland tror jag att folk inte lyssnar på vad jag säger när jag pratar med dem om familj m.m. det är därför de höjer på ögonbrynen. De vill liksom höra vissa sekvenser ur samtalet och sedan stänger de av ungefär. Det är klart att jag vill ha familj, det vill väl i princip alla men jag är inte gjord för det nu. Det där "Inte just nu" missar så många. Jag vet att det blir svårare med åren men jag vill hellre ta risken att bli helt utan barn än att föda ett barn som inte kan få det den förtjänar bara för att jag inte är mogen. Jag vet ju hur du känner inför hela familje grejen och självklart respekterar jag din åsikt och hur du vill leva. Det är ju ditt liv och du säger att du är redo. Men det känns som att det nu för tiden är hemskt om man som kvinna inte vill ha barn och istället vill satsa på sig själv. Då är det ju mammorna som dömer ut mig. Det är väl bättre att vara utan barn än att ha en drös som man inte är beredd att ta hand om?



Hoppas att du får igång Våfflan :) Stackarn, det är inte lätt när det är kallt!

2010-12-20 @ 21:30:41
URL: http://fairydust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0