Strykbräda

När jag flyttade hem igen nu senast så orkade jag inte gå ner med alla kartonger som blev kvar när jag packade upp, så jag stoppade in dom bakom strykbrädan med tanken att den använder jag aldrig ändå.

Men så blev det juletider och julgardinerna måste ju strykas.
Man kan säga att jag blev attackerad ev en hel kartongmaffia.
Inte så vansinnigt roligt då jag inte alls va beredd på detta anfall.

På tal om strykbrädor, det va en av de saker jag först köpte när jag flyttade hemifrån.
Fråga mej inte varför, jag hade väl nån ide' om att jag skulle stryka allt efter tvätt, men jag har typ aldrig använt detta inköp.
Nu va det sagt!

Jag håller för full på med att hänga upp (och stryka ) mina gardiner, med lite hjälp av Svea, och jag måste ge mej själv en guldstjärna i kanten för min uppfinnerikedom när det kommer till gardinomtag.
Ett tygskärp i rött funkar alldeles utmärkt efter lite mätande och klippande.
Jag är så jäkla bra alltså =)

Nu är det vardagsrumsgardinerna som ska få sej en omgång på strykbrädan så det är väl bara att fortsätta och se glad ut =)

PoK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0