Vem är det som bestämmer?

Jag funderar en hel del, det vet ni ju.
Min senaste fundering handlar om kärlek, och känslor.

Orden "jag älskar dej" får absolut inte sägas för tidigt.
Men vem är det som bestämmer vad som är för tidigt?
Vem är det som sätter upp dessa tidsramar?

Man får inte flytta ihop, gifta sej, eller skaffa barn för tidigt.
För vem?
Allt handlar väl egentligen om vad man själv tycker?
Vad man själv har för känslor?
Om jag anser att jag älskar min pojkvän ska jag väl få säga det till honom?
Eller bryter jag mot nån tidsramslag då?

Jag tror att de som säger att "det är för tidigt", de har aldrig upplevt kärlek.
Tyvärr!

Många anser att man måste va ihop ett tag för att veta att man vill leva resten av sitt liv med sin partner.
Personligen anser jag att var och en får göra sina egna bedömningar.
Tycker man att det är ok att gifta sej efter en vecka, go for it!
Livet är så vansinnigt kort för att man ska bekymra sej om vad andra tycker.

När man är kär så vet man helt enkelt.
Och nej , ni behöver inte oroa er.
Jag och Jonas ska varken flytta ihop, gifta oss eller skaffa barn, jag ville bara sätta ord på mina funderingar ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0