Ångest

Periodvis så kommer ångesten
Så starkt att jag inte vet vart jag ska ta vägen

Under dom perioderna går jag omkring i en bubbla och är tacksam om jag kommer upp ur sängen
Jag vet inte varför jag mår dåligt eller vartifrån ångesten kommer
Det enda jag vet är att den hotar att ta över och dra ner mej i det mörka, svarta

Jag hittar sätt att för tillfället döva
Men som inte är en lösning mer än tillfälligt
Jag skapar kaos omkring mej och struntar i allt
Gråter, skriker, fräser
Blir totalt tom

Jag blir opålitlig, lovar saker som jag sen inte håller
Skapar osämja och känner mej ännu  mer misslyckad
Under de här perioderna handlar allt om mej.
Om hur orättvist alla behandlar mej, och jag ser inte mina egna fel och brister
Tycker bara att alla är dumma i huvudet som lägger sej i mitt liv

Det blir bara värre och värre
För varje månad som går, varje år

Varje liten grej förstoras till det dubbla
All kritik suger jag åt mej
Jag vet att jag inte är en bra människa under dessa perioder

För det ber jag om ursäkt!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jenny du är alltid en bra person som jag tycker om! Glöm inte det! <3

Kram

2010-02-03 @ 13:53:47
URL: http://fairydust.blogg.se/
Postat av: madde

Jag har känt dig sen du var liten och du är en supertjej, du har klarat av mer än många i din ålder...kramar om

2010-02-05 @ 13:40:28
URL: http://alskadehem.blogg.se/
Postat av: Danielle

Jag vet hur det känns, jag är precis likadan..

Men alla har perioder då allt känns piss, när man är på botten kan man inte göra annat än att ta sig uppåt..



Om du haft såhär länge, inte för att låta konstig, men gör en ADGD utredning?

Näe män har ADHD så visar det sig oftast på de sätt så dom blir hyperaktiva, aggressiva, lätt irriterade OSV, men för kvinnor, så drar man sig oftast tillbaka dv.s man blir deppig i perioder, allt känns piss, vissa har koncentrations svårigheter osv. många får självmordstankar och så..

Jag rekomendrear dig till att göra en om du känner igen dig i det jag skriver..

I bästa fall så kan du få ett svar på varför då mått som du gör/gjort. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0