Jag kan helt enkelt inte låta bli

Ni minns att jag skrev att jag skulle leva snålt i år för att kunna betala av alla mina krediter?
Och för att jag har planer för slutet av året?
Jag kan tala om att hittills har det gått åt helvete

I helgen beställde jag kläder igen.
När ja e deppig känns det alltid bättre med lite shopping
Och igår beställde jag hem två böcker.
Jag kan helt enkelt inte låta bli att handla.
För övrigt har jag handlat en massa onödiga saker.
Haft filmkvällar till förbannelse och när man kollar på film måste man ha nåt att tugga på
Tro inte attd et räcker med EN påse chips.
Nädå, gärna minst två, och så lite godis, lite cola....
A ni fattar

Jag har inte orkat laga mat utan har ätit ute mer än hemma.
Onödiga kostnader som jag hade kunnat vara utan.

Och så dessa eviga beställningar från diverse klädfirmor, bokhandlar, sminkföretag
Jag borde ha internet förbud hela året

MEN
Från flera håll har jag hört att man ska leva nu
Att planera för framtiden är bra, men hur mycket missar man inte om man inte lever just nu?
Passa på att njuta av det som finns och inte det som KANSKE kommer!
Ju mer jag hör detta desto mer strävar jag efter att leva så.
Men jag är en planerare.
Jag planerar när jag ska planera.
Så för mej är det liiiiite svårt att leva för dagen
Men jag ska göra ett försök.
Kanske blir jag lite lyckligare då?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0