En vitaminkick för självförtroendet

Jag har nu varit och fått peruken tillklippt.
Lika nöjd som förra gången.

Mitt i allt klippande så säger min frisör: Jag måste bara fråga, har du jobbat som modell nångång?

Jag tittar på henne och undrar om hon har fått solsting.
Svarar att nej det har jag inte.

"Jag vill inte smöra eller så, men du har ett så speciellt utseende så jag trodde det" säger hon.

Nu ska det tilläggas att det är tredje gången i mitt vixna liv som jag får den här frågan.
Och jag vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang att jag anses ha ett "speciellt" utseende.
Vad menas med det liksom?

För att ni inte ska missförstå det här inlägget så tycker jag på inga villkor att jag skulle vara modellsnygg, eller att jag ens har tänkt själv i de banorna.

Men det förvånar mej att personer som inte har nån koppling till varandra säger samma sak.

Hur som helst så blev jag glad (vem skulle inte bli det?)
Jag tänker suga på den här självförtroendekaramellen hela dagen.
Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0