Ledig igen

Gårdagen innebar både lycka och sorg.
Lycka över att få komma tillbaka till jobbet och få höra hur saknad jag har varit.
Det värmer en flickas trasiga själ.

Sorg över att två fina arbetskamrater har fått nytt jobb.
det kommer att kännas så tomt efter dom och det känns inge bra att våran fina grupp splittras.

Jag har jobbat på en massa olika ställen och aldrig har jag tyckt att det har varit roligt att gå till jobbet.
Mest sett det som ett nödvändigt ont.
Men me dom här tjejerna som jag har fått äran att jobba med i över 4 år har jag sett fram emot att få gå till jobbet.
Jag har tilloch med längtat många ggr.

De är ju mina bästa vänner och min andra familj som jag delar både glädje och sorg med.

Men jag får ha kvar tre av dom, och jag är glad för det.
Men oj vad jag kommer sakna de andra!

Idag har jag kunnat betala mina räkningar.
Tack försäkringkassan!

Nu ska jag försöka hitta nåt att ha på mej, ska till Södertälj en sväng!

Pok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0