Lyckan över ett välstädat hem

Det finns många i mon omgicning som inte kan förstå hur jag kan städa så mycket.
För mej innebär ett välstädat hem lycka.
Jag hatar stök och jag har svårt att vara hemma hos folk som inte har det städat.
Då kliar det i fingrarna över att få sätta igång att skura =)

Jag dammsuger och diskar så gott som varje dag.
Dammar minst två ggr i veckan (nästan ett måste då vi har svarta möbler som lät dra till sej damm)
Toaletten får sej en omgång ett par ggr i veckan oxå, för finns det nåt värre än en smutsig toalett?

Jag finner njutning i att slänga mej på soffan efter att ha gjort rent runt omkring mej, och jag känner mej omåttligt nyttig.

Samtidigt är städning en slags terapi då jag för en stund inte tänker utan bara går på ren automatik.

Kalla mej gärna galen, men det kunde ha varit värre =)

Snart kommer lilla mamman hit och då ska vi fika lite och sen laga mat.

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0