Vardagliga irritationsmoment

Jag är en ganska ordningsam person. 
Jag vill gärna ha det undanplockat och fint i mitt hem. 
En tom tvättkorg och rena fina ytor. 
Sånt gillar jag. 
Det har jag alltid gjort. 

Jag plockar, diskar och städar typ jämt. 

Därför är det sjukt irriterande när jag precis diskat och det 30 min senare är fullt med disk igen. 
Eller kläder som ligger överallt. 
Eller andra saker sim bara ligger och skräpar. 

Jag försöker inte spela nån "fru duktig" här, utan det är bara sån jag är. 

Jag är en sån som i smyg dömer andra som har det stökigt och skitigt hemma. 
Jätte hemskt, jag vet. 

Jag kan naturligtvis inte tvinga andra att vara precis som jag. 
Men ibland rinner min irritationsbägare över och jag får nog. 

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att plocka undan efter sig. 
Torka av diskbänken när man varit där å kladdat. 
Men jag antar att eftersom jag är den som stör mig på stöket är det jag som får städa upp. 

Idag är det iallafall tvättstuga och städning på schemat. 
Eftersom alla ligger och sover här hemma så börjar jag i badrummet. Där jag inte stör någon.  
Får passa på innan lillan ska ha mat igen. 

Sen drar vi till mamma/mormor och hänger en stund. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0