Cerebral pares

Gårdagens läkarbesök gick bra. 
Läkaren tyckte att Julia gjort stora framsteg. 
Men att hon fortfarande är muskelsvag. 
Hon pratade om Cerebral pares, (CP) men att det ännu är för tidigt att ge en sån diagnos.  

Hon  blev förvånad när jag sa att Julia äter mat med bitar i. 

"Förstår hon hur hon ska göra? " frågade hon. 
"Ehh, ja jag antar det eftersom hon tuggar och sväljer" 
Hon såg skeptisk ut. Som att jag skulle sitta där och hitta på. 

"Kan hon sitta med stöd?" 
"Ja hon sitter själv, utan stöd" 
Även där en skeptisk min. 
Tills jag satte Julia på britsen och hon fick se själv. 

Jag vet inte. 
Det känns som att läkarna tror att Julia är "sämre" än hon är. 
Att hon klarar mindre än hon gör. 

Men vi ska minsann visa dom. 
Nästa steg är att få Julia att ta sej framåt. 

Hon har de rätta rörelserna och är på god väg. Hon har bara inte riktigt kommit på hur hon ska göra än. 
Men vi kämpar på.
Och tränar ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0