Ecmo den sista chansen


Igår kom filmen som Jimmy beställt. 
En dokumentär om ecmo. 
Ni vet där Julia låg de första dagarna i livet. 
Jag vet inte när vi kommer titta på den. 
Jag är nog inte redo än. Samtidigt vill jag se. 
Jag har varit mitt i det där. 
Sett min dotter bland alla maskiner, uppkopplad med en massa sladdar på hela kroppen. 
Jag vet vad det handlar om. 
Trots det är jag inte redo att se filmen. 

Jag borde göra det. 
Julias första månader i livet är ett enda stort suddigt minne. 
Mycket kommer jag inte ihåg. 
Men jag minns känslorna. 
Rädslan. 
Ångesten när vi en dag möter en präst därinne. 
En präst som har varit hos en av patienterna där livet snart va slut. 

För er som kan och vill så går dokumentären på tv 4 fakta på söndag kväll. 

Människorna som arbetar på ecmo iva är de mest fantastiska människor jag någonsin träffat. 
De är mina hjältar. 
Jag kommer att vara de evigt tacksam att de räddade livet på min dotter. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0