Håll tummarna för glasögon

Igår pratade jag med kontaktlinsteamet på st Erik. 
Jag sa att det går verkligen inte med linser. 
Kan hon inte få glasögon? 

Tydligen är Julia för liten för glasögon. De brukar inte vilja ge det till barn som är mindre än ett år. 
Så Julia ligger på gränsen. 
Men. 
Kvinnan från sjukhuset skulle prata med en kollega och sen ringa upp mig. 
En halvtimme senare ringde hon och sa att jovisst. 
Vi får komma dit och träffa läkare och optiker och diskutera glasögon. 
Eftersom hon verkligen behöver nåt som hjälper henne med synen och linser inte funkar så måste det bli glasögon. 
Jag är otroligt lättad. 
Ni anar inte hur jobbigt det är att försöka få i ett par linser på en unge som är hysterisk. 
Som gråter så hemskt att det gör alldeles ont i hjärtat :( 

Idag ska vi till Huddinge och träffa Julias Neuroläkare. 
Vi har inte träffat henne sen innan vi åkte till Kalmar. Och det har ju hänt en del med Julia sen dess. 
Ska bli kul att få visa henne Julias framsteg :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0