******

Ligg här intill mej å håll om mej lite snart reser jag in i mej själv.
Jag önskar det fanns någon lindring att få men jag vet att det finns ingen hjälp.
Nu måste jag ner i det mörka, nu måste jag ner i min brunn, där ingen jag känner kan höra hur jag skriker
Så jag vill att du lämnar mej ensam, när du tror att jag fallit i sömn
Jag vill inte att du ska se mej, såhär...
Du vet att jag aldrig har trott på nån gud men ibland går jag in i hans hus
Så när skymmningen faller imorgon så går jag i kyrkan å tänder två ljus
Det ena för dom jag har sårat, för vännerna som jag försmått, och för tårarna som dom har gråtit för min skull
Det andra för att jag ska finna en kärlek som orkar bestå, å en man som en gång kan älska mej som jag är
"Två ljus" Björn Afzelius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0