Nervösa sammanbrott

Vaknar 7.30(hallå, tididgt, jag har semester för tusan) av att det är nåt som låter i väggen. Med panik i kroppen ligger jag väldigt stilla för att det där som låter inte ska veta att ja e vaken (jag halvsov fortfarande, ok? ) När min sovande hjärna börjar vakna till liv, inser jag att det förmodligen bara är en råtta eller liknande eftersom ja faktiskt har legat där ett tag och ännu inte blivit uppäten.... Nåväl, hasar mej upp, håller på å få en chock när ja öppnar sovrumsdörren, ISKALLT!!!! Käre far har fått för sej att frisk luft är bra å har lämnat alla fönster öppna. Efter diverse klädbyten för att inte frysa ihjäl går jag ut i köket. Jag längtar verkligen efter en kopp kaffe. Fixar å grejar med kaffe bryggaren å medan kaffet börjar koka sätter ja på datorn (får ju inte glömma att boka en resa hem, mycket viktigt) Kommer ut i köket när jag misstänker att kaffet e klart å va får ja se? Av nån anledning har kaffebryggaren fått tok spel för den funkar inte. Aja, bara att börja om, tålamod Jenny, tålamod... Börjar om me kaffet å går å sätter mej vid datorn igen.Resan hem fixad, nu sak det bli gott me kaffe. Men va FAN!! Fortfarande så ser det ut som te vatten i kaffekannan. Ok, då börjar vi om igen, tålamod Jenny, tålamod. Återigen framför datorn, men vänta nu....jag ska minsann överlista kaffe bryggaren. Så jag smyger mej till köket (???) och tittar till på min fiende för dagen (kaffebryggaren) HAHA, innan det blir sånt där äckligt te/kaffe får jag tag i kannan och fixar å trixar ett bra tag innan jag ser att det börjar rinna kaffe.... tack gode gud. HAde jag fått göra om allt igen hade jag utan tvekan tagit bilen, kört 1.5 mil till kalmar och köpt kaffe på statiol.... När jag tillslut äntligen kan ta fram en kopp å ska hälla i kaffet, då får jag bara en halv kopp.... Nä, jag tror jag smäller av.... Nu åker jag å köper en ny kaffe bryggare, punkt slut

Kommentarer
Postat av: A H R È N

Hur har du det?!

(förutom med den dåliga bryggaren)

Kram

2008-06-16 @ 20:19:20
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: micaela

hm låter som en tevlig morgon eller inte...

skulle bli skit sur om jag inte hade frukost hemma, så jag vet hur det känns =)

hur har du det där nere då???

puss

2008-06-16 @ 20:58:53
URL: http://majjssan.blogg.se/
Postat av: A H R È N

Glad midsommar =)

2008-06-20 @ 09:39:07
URL: http://ahren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0