Kan man lära gamla hundar att sitta?

Det är så lätt att falla in i gamla beteendemönster
Så enkelt, så dumt!

Det hjälper inte i det långa loppet det vet ja så väl.
Men det ger mej ett par timmars lugn å ro.
Ett par timmar av fridfull tomhet
Ett par timmar utan psykiskt lidande.

En känsla av kontroll, den kontrollen ja så lätt tappar bort i mitt virrvarr av mörker

Ångetsen bankar på dörren
Vägrar ge me sej
Bankar så hårt att ja gömmer mej under täcket å ber
"Snälla, gå härifrån"

Ångesten lyssnar aldrig på vad man säger
Den har en stark vilja å ja e så svag.
Den har sakta brytit ner mej så jag är motståndslös

För ett par timmar har jag återfått kontrollen
Kosta vad det kosta vill!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jadu jag vet inte riktigt vart man hittar såna sambos. Han är ju tuktad om jag säger så...haha. Han har alltså inge val :p Låter som att du skulle behöva en stark man vid din sida..en som kan "plocka upp" dig de dagar du är låg.

2009-02-21 @ 17:24:13
URL: http://fairydust.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0