Lita aldrig på någon

Min pappas ord ekar i mitt huvud
Jag har alltid varit en mycket naiv människa
Jag tror alltid det bästa om folk och får ofta ta en hel del smällar för det

Men av erfarenhet vet jag att man inte ska lita på nån
Förr eller senare blir man huggen i ryggen och besvikelsen hotar att ta över hela ens existens

Men oavsett vad ni tror så är jag en stark person i grund och botten


Allt skitsnack kommer förr eller senare fram
Vissa saker borde jag ta upp med vissa personer
Men i ärlighetens namn så vill jag inte lägga ner tid på dåliga relationer
Jag fokuserar på dom bra

Jag VET att jag har fel och brister
Och det finns personer i min närhet som gärna påpekar det med jämna mellanrum
Jag säger såhär:
Den som är utan skuld kastar första stenen!

Det är jävligt lätt att kritisera, inte lika lätt att ta kritik!

Så, nu har jag fått det ur mej
Nu lämnar jag det bakom mej och kan istället vara glad över att sanningen kom fram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0