Min dag

Dagen började med att jag vaknade en halvtimme innan klockan ringde.
A men det är väl skönt tänker ni
Nej
Inte när man vaknar av att katten har fått spelet
Upptäcker till min förtvivlan att  jag har ont i halsen
Min ena halsmandel har antagit formen pingisboll
INTE ok

Inte mer med det.
Måste ändå gå å jobba.
Ska sätta i linserna och tycker att det skaver lite på ena ögat
Plockar ur linsen och upptäcker att den e trasig
Såklart!
INTE ok

Dagen går hyfsat bra fast jag går runt och är halvblind hela dagen
Ska gå hem
Jag brukar gena genom staketet för det finns en liten glipa mellan väggen och staketet
Men nej
Nu har byggmänniskorna varit så kluriga att de har satt ett litet extra staket ända in till väggen

Jag ser det naturigtvis som ett direkt hån mot mej
Förmodligen stod dom i fönstret och skrattade åt mej när jag såg ut som ett frågetecken
INTE ok

Därför tänker jag spendera resten av kvällen i soffan
Ingen jävel som vågar sej ut
Förmodligen skulle jag halka och bryta alla ben i kroppen
Och det har man ju ingen lust med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0