Gårdagen

Jag hade tänkt följa me ina vänner ut igår men kände vid 19 rycket att det va en omöjlighet.
Dels va jag supertrött efter att ha jobbat alldeles för många timmar i klibbig värme, dels för att jag hade en extrem fuldag.

Så jag satte på mej de största byxor jag hittade och lånade en tröja från Pirre.
Inget avslöjande, åtsmitande tyg här inte.

Vi hade bestämt att vi skulle gå till Ante och Anna en sväng innan de gick ut, mest bara för att vara liiiite sociala.
Innan tog vi en sväng förbi Pirre för han skulle kolla till Arne (skorpionen)

Det visade sej att Arne inte är nån manlig skorpion.
För på ryggen hade den 4 bebisar.
Små, små vita miniskorpioner.
Asäckligt, men balls som fan.
Vi har nu alltså googlat som galningar för att lösa detta mysterie, för när hade "Arne" chansen att fixa ungar lixom??

Det vi lyckades hitta på nätet va att en skorpion kan ta upp till två år på sej att föda när de har blivit befruktade.
Alternativt att den till hör den sällsynta delen av skorpionsläktet som faktiskt grejar allt själv.
Aaaaa det är sant.
Vissa honor (en handfull typ) behöver ingen karl för att skaffa barn.
Hon föder alltså sina ungar utan att äggen har blivit befruktade.
Det är ganska sällsynt, men förstå va praktiskt.

Jag menar, tänk om det kunde vara så för en annan.
;)

 

Ialla fall, denna nyhet om att Pirre hade blivit "morfar" va en rejäl humörshöjare.

Vi gick till Ante och Anna, satt där till strax efter nio.

Och som den fantastiska vän jag är erbjöd jag dem skjuts in så att de skulle slippa ta bussen.

Kom hem efter att ha visat Pirres kompisar skorpionbebisarna.

 

Kollade lite film och somnade halv två :S

Ja, jag vet, jag hade ju planerat att sova tidigt, men det får gå ändå idag.

Jag är trött som ett as, men kan ju sova en stund på min rast

Nu gott folk ska jag hinka i mej ett x antal koppar kaffe...

 

PoK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0