Hiss och Diss

Hiss:
VÅREN!

Underbara årstid som inger mej falska förhoppningar om en underbar sommar.

Man kan ha på dej skinnjackan utan att frysa ihjäl och man kan ha solglasögon när man kör bil.

Man kan ha pumps när man går ut och man behöver inte ha bäveroverallen på sej när man ska sova.

Man kan ha fönstret öppet hela natten och njuta av att det är frisk luft ute och lagon temperatur när man vaknar.

Jag gillar våren.

Mycket!

 

Diss:
Nu ska jag bi lite mer allvarlig
Den här gången dissar jag alla vidriga människor som slår sina hundar.
Det är inte alls försvarbart överhuvudtaget.
Bara för att hunden inte lyssnar eller drar i kopplet tycker vissa att det är ok att ge hunden en hård smäll i huvudet eller en spark i magen.
Jag har sett det alldeles för många ggr.
Och jag far lika illa varje gång.
Nu kommer jag få en massa kommentarer om att jag minsann int evet hur man ska uppfostra en hund.
Nä det kanske jag inte vet, men jag ve heller inte nåt om barnuppfostran men skulle för den sakens skull aldrig slå mitt  barn.
För det är så jag tror att det kan bli.
Har man så lätt för att dänga på sin hund har man nog heller inga problem att slå sitt barn.
Det är bara att hoppas att så inte är fallet.
Hemska människor

Klarar man inte av att ta hand om sin hund, ge den till nån som kan ta hand om den bättre
Snälla!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0