Asjobbigt, som vi säger hemma hos mej

Av nån anledning har jag fått för mej att ja ska börja gå ut och gå igen.
Jättebra för hälsan, absolut.
Men kunde jag inte ha valt en annan årstid att börja mitt hälsosamma liv?
Nä, då tar vi tag i det när det är som mest snö på vägarna och helst går där det är oplogat.
Jag har aldrig påstått att jag är särskilt smart, men kom igen!

Det tog mej alltså betydligt längre än vanligt n'r jag försökte ta mej fram i hemsk snö.
När jag kom hem va jag alldeles slut i hela kroppen.
Och eftersom jag trodde att det skulle vara askallt tog jag på mej alldeles för mycket kläder.
Man skulle kunna säga att jag va en aning varm.

Men nu har jag druckit lite kaffe och genast känns allt bättre.

Nu är det dags för en dusch.

Pok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0