"Passa på att njuta"

Jobbade med en ny vikarie igår. Supertervlig och väldigt bra på jobbet.
Men det va inte det jag skulle komma till.
Jag frågade henne om hon hade tänkt jobba i jul nånting (så vi andra kan få ledigt=) )
Jo då, hon ville jobba nyårshelgen.
"Ska du jobba i jul" frågar hon mej.

"Jamenvisst, jag har ordnat det så bra fö mej försår du. Jag har fixat så att jag får vara ledig nyår istället för jul"
"Vill du jobba på julen?"

Och ja, hellre det.
Jag tillbringar hellre julaftonskväll med mina pensionärer och mina arbetskamrater än att sitta själv hemma.
De är ju min andra familj kan man säga.
Jag sa även att eftersom jag inte har barn är julen inte så speciell för mej, jag firar hellre nyår med mina vänner.

"Passa på att njuta, innan du får barn, man är ALDRIG ledig" säger hon.

Nu till själva poängen.
Jag vill aldrg vara ledig.
Förstår ni?
Jag vill komma hem och stressa med dagishämtningar, middagar, sagoläsningar och allt vad det innebär att vara förälder.
Jag vill klaga på att jag aldrig får sova, att pengarna inte räcker till, att jag aldrig får vara ifred.

Låter det knäppt?
Kanske, men min barnlängtan är så stor att jag gladeligen skulle ta allt det negativa med ett leende.
Det är så det känns just nu.

OM jag nån gång skulle få egna barn (chansen är ju inte så stor) kommer jag förmodligen få ångra detta jag just skrivit.

Men hon, vikarien, är inte den första som säger åt mej att passa på att njuta.
Njuta av vad?

Visst är det trevligt att spendera alla pengar bara på mej, eller att sova länge på morgonen, elle att kunna göra saker utan att planera en hel vecka i förväg.
Men om det är det som menas med att njuta är jag mer än gärna färdig med det.
=)

Djupt inlägg idag me.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0