En tidig julklapp

Igår innan kvällspromenaden kom Helen upp med en liten julklapp till mej.
Det va en skål med olika symboliska godisar i.
Hjärtan för all kärlek vi kommer få nästa år.
En tennisboll för all träning.
Flaskor för alla sköna utekvällar.
Små godisguldpengar för alla pengar som kommer finnas i våra plånböcker mm

Hon hade verkligen tänkt till och det gjorde nästan ont i hjärtat, så rörd blev jag över hennes ansträngning och omtanke.



Idag ska jag till sjukhuset för att ta nya prover.
jag va och gjorde cellprovstest för ett tag sen och fick ett svar att de hade hittat nåt och ville ta kompletterande prover.

Fast jag har gått igenom detta en gång förr så är jag sjukt nervös.
Målar upp en bild av att jag har cancer i hela underlivet, att de kommer operera bort livmodern så att jag aldrig kan få barn mm
Man skulle kunna säga att jag är en aningens skärrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0