Valet

Pratade med finaste kusin igår.
Hon berättade att man nog måste plugga till syrra innan man kan inrikta sej på ambulans.
Hon hade nån jobbarkompis som hade mer info.
Så hon skulle fixa det åt mej.
Söta hon liksom =)

Därför struntar jag i att åka till arbetsförmedlingen idag och väntar tills hon har hört av sej.

Visst skulle jag kunna plugga till syrra.
Men först då måste jag plugga upp matte b och naturvetenskap.
Säg att detta tar ett år.
Sen, om jag har tur och kommer in direkt på syrreutb så är det tre år.
Sen ska man jobba, säg minst ett år.
Sen är det 1 ½ år ambulansutbildning.
Jag kommer alltså vara..... ca 35 när jag är färdig.
Om jag har tur

Och jag hade ju tänkt skaffa barn innan 35 faktiskt.
Gärna innan 30.
Så just nu känns det som om jag måste välja mellan utbildning eller barn.
Och det valet är ju inte det lättaste.




Kommentarer
Postat av: Emmha

Sluta kom med undanflykter nu! Matte B och naturkunskap är gjort på 12 och 18 veckor!

Det finns folk som är typ 50 innan dom börjar plugga. Och om du nu skulle skaffa familj så kan du ju alltid ta ett sabbatsår! :?

2011-02-02 @ 10:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0