Äntligen söndag

Så va det söndag igen och sista arbetsdagen för denna vecka.
Såg fram emot en låååång skön sovmorgon.
Svea krossade mina planer med att sitta och tvätta sej 2 cm från mitt öra.
Jag gav henne onda ögat, puttade ner henne från soffan och tänkte somna om.
Hon bestämde sej då för att straffa mej genom att röja runt i hela lägenheten.

Så nu är jag uppe och dricker första koppen kaffe.
Det regnar ute och så är det plusgrader, vilket får mej att längta ännu mer efter våren.
Men halva januari har gått, februari är en kort månad och sen är det mars.
Och då är det ju vår.
Eller hur?

Pratade med världens finaste Emmha igår.
Det verkar som att jag ska planera en resa till Norge inom kort.
Jag vet ju dock hur jag fungerar.
Tanken på en semestertripp är fantastisk, men att utföra den brukar jag oftats strunta i.

Men vafan, man lever bara en gång och det va länge sen jag va i Norge, så varför inte åka dit nu när en av mina bästa bor där?

Så jag fortsätter att spara pengar.
Mina sparade slantar har växt från 900 till 1200.
Det ni =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0