Idag tar jag tag i mina drömmar

Jag har länge velat ha en förändring.
Väntat på att nånting ska hända.
Men inget händer om man inte tar tag i det själv.

Därför åker jag till arbetsförmedlingen idag och kollar om jag  kan hitta en utbildning som passar mina drömmar.
Det ultimata vore om jag kunde plugga på distans så att jag kan fortsätta jobba.

Jag har funderat ett tag på att plugga men har alltid haft en tanke om att jag snart kommer skaffa barn.
Men jag kan inte tänka så längre.
Det är klart att jag vill ha familj , och det kanske inte är så vansinnigt långt bort som jag tror.
Men man vet aldrig.
Och om jag inte ialla fall kollar upp pluggmöjligheterna så kommer jag att ångra mej bittert.
Jag är inne på mitt 28:e år.
Många anser att jag har hela livet kvar, och visst, det kanske jag har.
Men jag anser att tiden går alldeles för snabbt för att jag ska kunna fundera längre.

Det är nu eller aldrig och jag gör ett försök idag =)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad kul att du funderar på att plugga igen :) Hoppas att du hittar nånting som passar dig. Finns det nån utbildning som du är mer intresserad av?

Kram

2011-01-31 @ 22:25:09
URL: http://fairydust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0