Jobbdags

Det känns som om jag har varit ledig hur länge som helst, fast det egentligen bara är tre dagar.
Ikväll är det dock dags igen.

Mitt sluta röka projekt gick åt helvete.
Jag kan inte sluta, eller så är jag inte tillräckligt motiverad bara.

Fast jag funkar sådär när jag förbjuder mej själv.
Om jag har bestämt att jag inte får röka, blir jag röksugen och kaninte sluta tänka på det.
Har jag bestämt att jag ska sluta äta godis, så är det just godis jag är sugen på heeela tiden.

Därför tänker jag inte sluta röka, utan bara försöka röka lite mindre.
Gå ut och röka (nu sitter jag i fönstret)
Bara röka när jag verkligen måste, inte bara för att jag inte har nåt att göra.

Vem vet, det kanske funkar bättre så =)

Snart kommer förhoppningsvis mamma hit och hämtar soffan.
Då är det dags att börja planer en resa till Ikea =)

PoK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0