Snöångest

Jag får på riktigt ångest av all denna snö.
Ju mer det snöar, desto sämre mår jag.

Att pulsa fram på oplogade vägar funkar inte riktigt för mej.
Jag får snö i skorna, ramlar och fryser.

Jag läste i tidningen att det väntas plusgrader på söndag.
Jag blev lycklig.
Tills nån sa att "ja men då kommer det säkert snöa"
Såklart!

Jag vet att det är för tidigt att hoppas på vår.
Alldeles för tidigt.
Men jag kan inte låta bli att längta lite.
Efter ljus och värme.

Det blir inte bättre av att gnälla på vädret eftersom jag inte kan göra nåt åt det.
Men det känns bättre!

Ikväll har hag förberett en massa snacks som jag tänkte ha till 3:ans film kl 21.

Men först ett varmt bad eftersom jag har tappat känseln i tårna.

PoK


Kommentarer
Postat av: Linda

Så länge det är snö och inte slask är jag nöjd =)

Kram kram

2011-01-06 @ 22:14:31
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0