Spara pengar

Jag håller på att lägga undan pengar till alla roliga saker som jag har tänkt göra i år.

Det första jag ska göra är att måla om vardagsrummet.
Men det får bli i vår när det är lite varmare ute.

Jag har även tänkt köpa lite nya möbler.
Ett nytt köksbord är behövligt och lite annat smått och gott.

Jag vill köpa en ny tv
Jag vill köpa en massa nya kläder
Jag vill semestra i Kalmar

Än så länge har jag bara lagt undan 900, men det är en bit på väg i allafall.
Jag kommer aldrig kunna spara ihop till allt det jag vill, men nåt av det jag vill ha ska jag väl ändå kunna köpa =)

Man skulle kunna säga att jag lever väääldigt snålt just nu, och visst är det trist, men för varje liten hundralapp jag kan lägga undan blir jag lite gladare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0