Min helg

Min helg har varit en av de bästa på länge.

Fredag:

Kom till jobbet efter ett par dagars sjukdom.
Kände mej lite hängig, men lyckades överleva kvällen med hjälp av alvedon och nässpray.

Jag och Lena gjorde våfflor till våra boende.
Eller ok, Lena gjorde våfflor, men jag vispade grädden.
Det ni, en mycket ansvarsfull uppgift.



Efter jobbet kändes det som om jag blivit överkörd av en buss.
Typ.

Jonas ringde på dörren runt 23 tiden.
Lite småberusad berättade han att han minsann hade varit och "besiktigat" nya lägenheten.
Hans profesionella bedömning va att den va mer än godkänd.
Tur att jag har en pojkvän som kan så mycket.. ;)

Lördag:

På jobbet klockan 7.
Fortfarande seg efter sjukdom, men en anings piggare.
Efter jobbet kom Jonas och mötte mej, vi gick till affären och köpte ingredienser till en tacoskväll.
Åt våra tacos, kollade på film och jag skickade hem Jonas då han snarkade galet högt och jag höll på att bli galen.
Kom oxå ihåg att ställa om klockan.
En timme framåt.
Duktig Jenny

Söndag:

Klockan ringde.
Jag va astrött och kunde minsann skylla på att jag va tvungen att gå upp en timme tidigare.
När det inte gick att snooza längre tog jag mej i kragen och vinglade ut i köket för att sätta i mina linser.
 Råkar då slänga ett öga på köksklockan.
05:30
????
Jag hade inte ställt om klockan i köket, men borde den inte vara 6:30 då min telefon sa att klockan va 7:30?

I mitt trötta, förvirrade tillstånd fick jag det till att det nog va dåliga batterier.

Tar mej gäspande till jobbet och väl nere i omklädningsrummet registrerade min hjärna att Lenas kläder inte va där. Hon började kl 7.

Går upp på avdelningen och möts av stora röda siffror på "larmklockan".
06:36!!!

Jag har alltså ställt om min klocka, och det har min mobil automatiskt oxå gjort.
Jag är med andra ord på jobbet en timme INNAN jag ska vara där....

Dagen fortsatte iallafall i samma trötta anda och jag har inte skrattat så mycket på länge.
Vi har pratat om allt mellan himmel och jord.
Skrattat, varit allvarliga och  bara haft det så jädrans bra...

När jag sen kom hem igår kväll kom Jonas över och meddelade att papprena va påskrivna och ska skickas till Nybo idag.
Och att vi hade fått ett litet flyttbidrag av hans farmor.
Gulliga farmor =)

Så idag mina vänner ska vi börja packa saker från Jonas lägenhet för att sen fortsätta i min.
Jag ska rensa bort en massa skräp idag och verkligen rensa bort skor och kläder som aldrig används.
Så det tänkte jag roa mej med innan Jonas kommer hem från jobbet =)

Men först lite kaffe och gos med katten som är hemma igen.

Massa kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0