Ny säng

Igår va jag ledig.
Och jag hade tänkt ta det lungt, men så blir det ju aldrig.

Jonas slutade jobba kl 12, så vi bestämde oss för att kolla på en säng till nya lyan.
Vi åkte till Stalands (tror jag att det hette) och om jag hade varit miljonär hade jag köpt det mesta som fanns där.
Jösses, vilka fina soffor de hade.

Men nu a det ju säng vi skulle kolla på.
Och jodå, vi hittade en som vi funderar på.
Eftersom jag är lite besvärlig tog det ett tag innan vi va överrens.
Eller det känns som om det ändå blir den som Jonas vill ha, och det spelar mej faktiskt ingen roll.

När vi kom hem efter en sväng till rusta började vi packa ihop Jonas saker.
Jag lekte flyttchef och pekade med hela handen.
"Släng det, spara det"

Jag tycker att det är onödigt att ta med sej saker som man ändå inte använder.
Släng skiten bara, vi kommer ändå köpa nya saker så småningom ändå.

Kom hem, tog en liten promenad med Heidi, och började rota bland mina saker.
Jag hade ju bestämt att slänga en massa kläder, men om jag ska vara ärlig hittade jag inget jag inte kunde vara utan.
Det blev nån tröja, lite jeans och strumpor med hål i .

Men jag lyckades fylla tre påsar med skräp.

Sen har jag en massa möbler som ska bort.
Men det får vi ta på fredag.

Idag fortsätter packandet hos Jonas och jag ska plocka siär bokhyllan.
OM Jonas kommer ihåg att ta med flyttkartonger till mej =)

Nu måste jag greja lite innan jobbet kallar.

PoK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0