Till pappa

På söndag är det ju som bekant fars dag.
Och på tisdag fyller min kära far år (samma dag som jag alltså)
Så jag har fixat med kort och en liten symbolisk present idag.

Vi brukar inte ge varandra når på födelsedagar men jag kände för att överraska lite.
Han förväntar sej ju inget och jag tror att han kommer att bli glad.
Kanske inte för just presenten, men för omtanken.

Allt är nu fixat inför kryssningen.
Naglar och strumbyxor är inhandlat (hur klarade sej mänskligheten innan strumpbyxor och lösnaglar?)
och väskan är hittad.
Partyoutfit är klar sedan länge så nu är det bara att vänta på den stora dagen =)
Jag ska dricka alkoholfria paraplydrinkar och fira födelsedag så det står härliga till =)

Om en halvtimme ska jag möta upp Helene för en morgon promenad i skogen.
Vi är ganska lika hon och jag och det är skönt att prata av sej med henne.
Trots att vi inte känner varandra så väl (än) är hon intresserad av vad jag har att säga, hon lyssnar och ställer följdfrågpr.
Och jag hoppas att mina egna erfarenheter kan vara till hjälp för henne.

Nu ska jag dricka en halv kopp kaffe, bläddra lite i min må bra tidning och ta en cigg innan det är promenad dags.

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0