Overkligt!

Igår var jag å Helen med om en sjukt overklig grej. Jag har hämtat henne i Mariefred å vi kör på motorvägen. Sitter å pratar om allt å inget när Helen plötsligt säger: fan kolla bilen!!! Över staket å buskar flyger en bil över, så att vi ser undersidan på bilen. Den landar i diket. Jag tokbromsar å kör in till kanten. Helen öppnar dörren å är på väg ut samtidigt som hon säger ring 112. Jag tar upp mobilen å har helt plötsligt glömt bort hur man använder den. Helen stoppar in huvudet i bilen igen å frågar om hon ska springa över. JA!! SPRING! Skriker jag å ringer 112!!! Det stannade massor av bilar och människor sprang till den voltade bilen. Killen där i levde men va totalt förvirrad. Jag pratade med larmcentralen men va så chockad att jag inte kunde få fram vart vi va så jag gav luren till en man som stod bredvid. Det bestämdes att några skulle va kvar tills ambulansen kom så jag å Helen åkte. Jag har aldrig sett en olycka på så nära håll och jag tackar Gud för att vi fortfarande lever. För hade bilen inte hamnat i diket utan kommit ut på vår körbana då hade vi smällt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0