Fundera på detta en stund

Livet är kort. Förbaskat kort. Det kanske inte känns så nu, men när vi sitter där 80 år gamla och tänker tillbaka på våra liv så kommer vi inse hur kort livet är.
Därför vill jag att alla tar sig en funderare på vad som är värt nåt i livet. Vill vi gå omkring och sprida negativ energi genom att ogilla en annan människa? Vill vi vara avundsjuka på det vi inte har? Vill vi inte hellre Omge oss med människor som vi tycker om? Och som tycker om oss?

Tycker du om nån? Säg det!
Skicka det där smset som du egentligen inte vågar men som du så gärna vill. För vad har du att förlora? Det värsta som kan hända är att du blir nobbad, och ja, det är inte kul. Men då vet du.

Livet är för kort för att gå runt och undra. Ta reda på istället.

Saknar du någon? Tala om det.
Är du inte saknad tillbaka, tufft, men då vet du.

Varje dag är jag bland människor som kanske inte har så lång tid kvar. Och det får mig att inse att jag har hela livet kvar. Eller iallafall en hel del kvar. Jag vill inte ångra något. Jag vill vara lycklig, må bra. Känna att livet är fantastiskt. Jag vill kunna säga när jag är 80 år att jag har levt ett fantastiskt liv.

Jag lever definitivt inte som jag lär. Men detta tåla att tänkas på och jag ska försöka göra mitt bästa för att leva mitt liv fullt ut. För jag lever bara en gång.

Ojoj vilket rörigt inlägg. Men ni fattar poängen va? ;)


Kommentarer
Postat av: Nicole

Jag gillar din blogg :)

Svar: Tack =)
Jenny

2013-08-21 @ 16:27:43
URL: http://Nicolenereuben.blogg.se
Postat av: Danielle

Tummen upp för det här inlägget , verkligen :)

2013-08-26 @ 07:32:58
URL: http://daniellesiljebaeeck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0