Snart är det jul

Det uppdateras hej vilt på fb om långledighet. 
Nåt sånt ord har jag inte i mitt ordförråd. 

Ja. Jag har själv valt att jobba jul å nyår. 
Men hellre det än att sitta själv hemma. 
Även om jag inte direkt firar jul så finns det väl inget mer deprimerande än att sitta ensam på julafton?? 
Nåväl. Det problemet är ju löst. Tack vare jobbet. 

Den här veckan är det fullt upp. Som vanligt i mitt liv ;) 
Jag har sagt att jag kan jobba på lördag. Men nu hoppas jag att jag slipper. 
Jag skulle vilja gå på nån julmarknad. Eller kanske bara va hemma å baka, fixa lite julmat som jag kan äta efter jobbet på julafton. 

Vi får se. Behövs jag på jobbet är det klart att jag är där. 

Igår gick jag hem. 
Idag har jag träningsvärk i ljumskarna (?)
Men hurtiga jag tänker minsann promenera idag oxå. 

Nu ska jag pälsa på mig och gå ut å röka. Å dricka kaffe. 
Längtar efter sommaren få man kan sitta ute och njuta av solen på morgonen. 

Kommentarer
Postat av: Anita

Den bästa tiden att jobba har jag alltid tyckt är vid alla stor helger. Då får man åka runt och se till att alla har det bra, städningen är avklarad och människorna är glada över lite sällskap, kanske har man tid att dricka den där koppen kaffe som man inte hinner med annars och bara vara en med människa. Tack för att du vill ta hand om de som behöver det! Kram!

2013-12-18 @ 10:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0