Yeeeey fredag!!

Inte för att det spelar någon roll vilken veckodag det är. Jag jobbar. Som vanligt ;) det är lugnet helg den här veckan.

Gårdagen på bommersvik va jättelyckad. Om man bortser från en sak. Färdtjänst va beställd till 14.10. När bilen fortfarande inte dykt upp 14.30 ringde vi för å kolla om vi blivit bortglömda. Nä då. Chauffören ville bara inte ta körningen. NÄHE!! Ok. Vi blev lovade en bil 15 min senare. Efter ytterligare 30 min ringde vi igen. Även chaufför nr två hade tackat nej. TACKAT NEJ!?!?!? Ok. Efter mycket om och men kom det äntligen en bil. Då va kl 15.50.

Hur kan man som medmänniska STRUNTA i att åka på en körning när man vet att det står tre människor, alla över 80 år och väntar på att få åka hem. Dessutom är det februari och snö å kallt ute. När vi ringer och ska klaga säger färdtjänst att taxibolaget kommer att få betala böter. Till färdtjänst. Våra stackars pensionärer fick snällt betala sin resa ändå, medan personalen på färdtjänst kundservice håvar in bötesbelopp. Fy fan!!! Förklaringen till detta: det är ändå så billigt att åka färdtjänst!!
Vilka dårar!!

Jag tänker ofta numera att nej, jorden gick inte under, men människorna blev mer eller mindre galna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0