Fitne te

Jag har skrivit om detta te förut, men det är värt att göra det igen. För det är jäkligt bra. Om man vill gå ner i vikt.

Kollade runt på nätet igår och läste lite om det. Och jag ska va ärlig. Det står (på en del bloggar bl.a) att man kan ära precis som vanligt och att det inte har några biverkningar. Inte helt sant. Om ni frågar mig. Visst, äta kan man. Men jag menar att man inte kan överdriva bara för att man dricker teet. OCH!! Mycket viktigt. Man kan få jäääävligt ont i magen.

Grejen med teet är ju att det har en laxerande effekt. Vilket gör att tarmarna jobbar som tusan. Det försvinner dock när man har gått på toa. Och man kan få gå ett par ggr. Så jag rekommenderar de som tänker prova att gå upp en halvtimme tidigare än man brukar om man har en bit att åka till jobbet. alternativt prova det första gången när man är ledig.

Jag dricker teet på kvällen innan jag går å lägger mig och på morgonen får Jag gå på toa och ALLT kommer ut. (skitäckligt jag vet. Men effektivt)

För att få bästa möjliga resultat bör man promenera ett par ggr i veckan.
Men har man, som jag, inte tillräckligt med tid funkar det att bara dricka teet. Det går liiiite långsammare med viktnedgången bara :)

Jag har gått ner från 59.4 till 56.6 utan att banta eller träna överhuvudtaget Och hade jag låtit bli all onyttig mat som jag på senare tid tryckt i mig hade jag garanterat gått ner mer.

Nu vet jag att det finns de som sitter där hemma å tycker att det enda sättet till en smalare kropp är att träna å äta rätt. Javisst, men vem orkar? Inte jag. Dessutom har jag inte tid.

Viktigt att oxå komma ihåg. Överdriv inte te drickandet. Låt tarmarna vila ibland. OCH!! Drick mycket vatten. Man blir lite lätt uttorkad.

Teet finns att köpa på thailändska affärer. Jag köper mitt i Södertälje. I affären som ligger vid hedebos. Ni vet.
Ett paket (tror det är 15 påsar i) kostar 50:-

Lycka till ;)


Kommentarer
Postat av: sev

hej har svårt att hitta fitne te köper du fortfarande de och vart köper man
tack för svar

Svar: Hej.
Jag köper det inte längre. Och har inte köpt på ett tag. Men det finns i de flesta thailändska affärer. Tror att det går att beställa även på nätet.
Jenny

2015-02-02 @ 15:17:29
Postat av: Nattis

Hej tog de långt tid att de gå ner dom där kilona ? :)

Svar: Hej.
Jag kommer faktiskt inte ihåg hur lång tid det tog.
Men inte särskilt lång tid. 1.5-2 veckor kanske :)
Jenny

2015-03-16 @ 08:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0