Nåt att tänka på

Jag läste just Vevves blogg .
Om vuxna människor och skitsnack.
Jag är beredd att hålla med om varje ord hon skriver.
 
Det finns människor som jag brukade umgås med.
SOm hade så väldigt lätt för att prata om andra.
Och jag drogs med i det där.
Sen fick jag dåligt samvete.
Och när jag sen fick höra att dessa personer som pratat om andra till mej, även sa fula saker om mig, ja, då valde jag att ta bort dessa ur mitt liv.
 Och vet ni vad?
Skitsnacket har liksom försvunnit ur mitt liv.
Jag pratar inte och andra pratar inte med mig om andra.
Däremot VET jag ju att det gärna snackas om mej.
Men jag kan inte göra nåt åt det och om det finns folk som ska älta samma sak hela tiden om vad jag har gjort eller inte gjort så bjuder jag på det.
Kul å veta att jag är så pass intressant att det ska pratas om mej.
 
Iallafall.

Jag tycker att man ska koncentrera sej på sitt eget liv, inte på andras.
Och om livet är lite trist å odramatiskt, byt, jobb, börja plugga eller gå en kurs i stickning.
Vad som helst för att göra det lite mer intressant.
För vet ni vad?
 
"Den som pratar illa om andra i din närvaro, pratar illa om dej i din frånvaro"
 
Tänk på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0