Vänner

Jag har i dagsläget väldigt få vänner.
Anledningen till detta är att jag under årens lopp lärt mej att äkta vänner är mycket sällsynt.
Jag har alltid trott att de jag umgåtts med faktiskt har gillat mej så mycket som jag gillat dom.
Det har tyvärr visats sej vara fel.
 
Jag vet inte vad det beror på, men jag gissar att sen jag slutade leva partylivet varje helg så anses jag vara "tråkig"
Och om vänskap ska baseras på alkohol och vilda utekvällar, ja då kan jag lika gärna vara utan.
Missförstå mej inte nu.
Jag gillar fortfarande att gå ut, å kan faktiskt tycka att det är roligt att dricka tillsammans med vänner.
Men inte varje helg.
Eller varje ledig tid.
 
Jag vill hellre gå på stan, äta lunch, fika, shoppa eller bara åka till stranden och umgås.
 
Det jag egentligen vill ha fram av detta inlägget är att jag saknar att ha vänner som inte har alkohol, som sitt största intresse här i livet.
Och att jag faktiskt är besviken över att de flesta vänner jag haft inte längre vill umgås just för att det är viktigar att hänga med männsikor som super, oavsett vad man egentligentycker om dom.
 
Rörigt inlägg, jag vet.
Men summan av det hela är att jag saknar att ha vänner.
Att jag är ganska ensam.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0