Pappa <3

Jag fick ett samtal. Min pappa hade haft svårt att gå ö hämta tidningen i morse. Svårt att andas. Han tar sig till vc där dom skickar honom med ambulans till Kalmar lasarett.

När jag får reda på detta ringer jag direkt till hjärt avd på sjukhuset och utom mig av oro frågar jag hur pappa mår.

Enligt ssk har pappa återfått jämn hjärt rytm och han syresätter sig normalt. Men dom ska ta prover. Jag informerar ssk om pappas problem med stickningen i fötter och bortdomnade tår. Detta har min käre far naturligtvis inte sagt nånting om.
"jag mår bra" har han sagt till dom.

Det som oroar mig nu, trots att han är kopplad till ett EKG och är övervakad dygnet runt, är att min pappa kommer dö! Den känslan av panik som infinner sig när jag tänker denna tanke får mig att vilja åka till Kalmar på stört.

Men jag ska försöka sansa mig. Imorgon ska jag ringa och kolla vad som sagts på ronden. Jag hoppas de behåller honom över helgen så att jag kan åka på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0