Hur skulle ni gjort?

Igår runt 21 tiden.
Jag och våran praktikant har avslutat våra ärende i saltskog och ska åka vidare.
Åker förbi en busshållsplats å ser hur en kille står och matar slag mot en tjejs huvud.
"Ser du, han slår henne ju" utbrister praktikanten.
Jag kör upp på trottoaren, å kliver ur.
 
Går fram till paret och frågar vad fan de håller på med.
Killen slutar slå så fort vi stannar bilen, men tjejen blir helt galen.
Hon sparkar honom, slår honom i ansiktet samtidigt som hon gråter hysteriskt.
Jag erbjuder henne skjuts, vart som helst.
Men hon vägrar.
 
Runt om står det ca 3-4 persner å bara glor.
Jag antar att det är nån av dom som ringer polisen.
För det kommer en polisbil och kör upp brevid tindrabilen.
Jag går fram till dom å säger
"Hej, de slåss här, jag måste jobba vidare nu. Hej!"
 
Jag har alltid undrat hur jag skulle reagera i en sån situation.
Stanna eller bara gå.
Jag är tydligen en sån som stannar.
Iallafall den här gången.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej
Vet ej va d gäller men jag är en som tror på magkänslan.....den säger oftast till en vad man borde göra.....;) hej hopp;)

Svar: Aa. Å i det här läget va jag tvungen att stanna. Eller jag hann inte tänka så mycket :) va lite skakis efter. Tänkte att det kunde gått illa för egen del. Men det gick ju bra :)
Jenny

2013-11-27 @ 10:50:48
Postat av: Helen

Oj sorry d här skulle va kommentar på andra inlägget...;)

Svar: Haha jaha :)
Jenny

2013-11-27 @ 15:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0