Att döma andra

Det pratas gärna om att man inte ska döma andra. Men kom igen. Det gör vi allihopa. Även jag. Fast jag egentligen inte vill vara den där människan som lägger näsan i blöt och har en åsikt i tid och otid.
Men det har jag. Massor med åsikter. Det mesta säger jag inte högt för det skulle såra andra. Men jag tänker. Ojojoj vad jag tänker. Och förfäras över hur man kan bete sig på ett visst sätt.

Så nej tyvärr, jag är inte en fördomsfri människa som aaaaldrig dömer någon. Snarare tvärtom. Jag dömer, och jag dömer hårt.

Jag blir oxå dömd, av många olika orsaker. Jag försöker att bara rycka på axlarna och låta det passera som skitsnack.

För skitsnack och dömande ord och blickar är tyvärr sånt som aldrig försvinner. Det förekommer överallt och för att inte bli galen får man helt enkelt låta bli att ta åt sig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0