Nytt jobb

Imorse sökte jag jobb. Igen.
Jo, jag hat fått jobb på Rosstorp.
Men det är ju bara på timmar och jag vill vara säker på att jag har en hyfsad inkost fram till mammaledigheten.
Så jag sökte jobb på sjukhuset.
 
Jag har ju svårt att tänka mej att jag skulle få det, men det känns fint att ha sökt iallafall.
 
Nu närmar sej arbetslösheten med stormsteg och jag har blandad känslor inför detta.
Dels ska det bli skönt att vara "ledig"
Dels får jag panik av tanken på att bara gå hemma.
I största delen av mitt liv har jobbet alltid varit det viktigaste för mej.
Hur beter man sej som arbetslös liksom??
 
Nåväl, jag gör iallafall mitt bästa för att hitta ett nytt.
 
Jag har varit vaken sen 5.30 och är nu galet rastlös.
Jimmy sover fortfarande men nu är klockan såpass mycket att han får faktiskt gå upp  nu!
 
Så jag ska ta tag i disken, sortera tvätten å dra fram dammtrasor och dammsugare så kanske han vaknar =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0