...

Märkte idag att det är hopplöst att göra upp planer för dagen när man har en bebis som bestämt sej för att det enda stället som duger att sova på är mammas bröst. 
I flera timmar höll jag på att försöka lägga ner henne för att hinna med allt jag tänkt idag. 
Men inget passade damen. 

Så till slut gav jag upp. 
Men så googlade jag runt (Google är min bästa vän) och läste att det är barnets reflexer och att det är temperaturskillnader som gör att bebisen vaknar. 
Å det är klart. Från en varm mammakropp till en kall säng. 
Inte så piffigt. 

Så jag lindade in ungen i en filt och lyckades lägga ner henne utan att hon vaknade. 

Heja mig liksom! 

Nu har hon sovit bra länge så jag ska väcka henne för mat snart. Å så ska jag försöka få bort limresterna från plåstret i skallen på henne. 

Har ingen större lust att väcka den Björn (unge) som sover, men man kan inte gå runt i pyjamas en hel dag, när det inte ens är helg ;) 



Tidigare idag. 
Skitarg och en pyjamas som inte riktigt vill sitta på plats :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0