Hej då ecmo

Mitt lilla troll är nu bortkopplad från ecmo. 
Hon verkar syresätta sej fint men är totalt däckad stackarn. 
Hade lite sjukgymnastik med henne tillsammans med en sjukgymnast för en stund sen och lillskrutt reagerade inte ens. 
Liten tröttmössa!! 
Lite feber efter operationen men det är tydligen vanligt. 

Det va dom goda nyheterna. 

De inte så goda nyheterna är att Julia har en hjärnskada. 
Hur allvarlig den är kan man i dagsläget inte säga. 

Hon kan bli en grönsak som inte kan röra sej, eller så kan det bli så att man inte märker av att hjärnskadan finns. 
Vi får helt enkelt låta tiden utvisa. 

Min största rädsla just nu är att hon ska reagera negativt på att ecmon är bortkopplad. 
Vad som helst kan hända och jag vågar knappt svara i telefon när det ringer för det kanske är dåliga nyheter. 

Om allt är ok kommer vi få flytta till Huddinge imorrn. 
Det är lite närmre hem. 
Jättebra då Jimmy kommer va tvungen att vara hemma över helgen. 
Det är hans vecka med barnen och hittills har farmor varit en ängel som ställt upp å varit med dom. 
Men till helgen måste Jimmy åka hem. 
Vart jag tar vägen vet jag inte riktigt. 
Jag hoppas på att det finns nåt liknande familjerum på Huddinge. 
För Jag tänker inte lämna mitt barn. 
Jag tror knappast att Jimmy vill lämna lillan heller men han har ju inget  val. 

Jag är arg och frustrerad, men av hänsyn till människor jag bryr mig om kan jag inte skriva varför just nu. 
Men tro mig. 
Jag får nog ett psykbryt snart och skriver exakt vad jag tycker och tänker om vissa människor. 

Jag kan iallafall säga att när karma kommer och biter dig i ditt feta arsle. Då kommer jag SKRATTA högst av alla!! 
Det va allt!! 

Nu är det nog med negativ energi. 
Nu ska vi ta en promenad strax och sen gosa med våran vackra flicka. 



Bild från imorse strax innan operationen. 
Asså hur söt får man va!!!! 

En del tycker hon är lik Jimmy. 
En del tycker hon är lik mig. 
Jag har jättesvårt att avgöra vem/vilka som har rätt. 

Vad tycker ni? 









Kommentarer
Postat av: Anonym

Gumman tycker du är fantastisk som tar dig igenom allt som sker i era liv nu.....bry dig inte om va någon bitter fi...tta säger....klart du inte är världs bäst på att byta blöja än och speciellt inte me en massa slangar mm. Följ din innersta mamma känsla och kör på den.....låt ingen säga hur du ska va eller göra....du är mamma till Julia och kommer göra ett underbart jobb.....blir så upprörd när ja hör hur okänsliga dom är.....tänker dom inte på vad du fått gå igenom sista tiden.....fy för dom....du är stark jenny....och ni kommer fixa det här...du Jimmy och Julia. ...stor kram från mig o barnen/ Helen

Svar: Tack <3
Jenny

2015-04-03 @ 09:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0